Yazılar

Dijitalleşme ve Tiyatroya Dair

Ekranda Metafor’u Yeniden Yaratmak

Yazan: İrem Uyum Kapıların ardına geçmeyi irademiz ve bilincimizle tercih ettiğimiz günlerin başlangıcından bu yana epey de bir zaman geçti. Bu süre boyunca aklımızda, hayalimizde ve kalbimizde kurduğumuz manevi sınırsızlığa kilit vurmanın, duvarlara sığınıp aramızdaki maddi mesafeyi aralamak kadar kolay olmadığını görüyorum. Her birimizin bambaşka bir biçimde devam etmeyi seçtiği karantina sürecinde tiyatronun, daha önce … Okumaya devam et Ekranda Metafor’u Yeniden Yaratmak

Sosyal Mesafeli Tiyatro Neye Benzeyebilir?

Yazar: ALICE SAVILLE Çeviren: Emre Çakman Yarısı boş salonlarda meşhur tiratlar izleyebiliriz ya da yeni biçimlere alan açan deneysel tiyatrocuların çalışmalarına daha derinlemesine bakarız. Cameron Mackintosh[1] West End’in 2021’e kadar açılmayacağını söyledi. American Theatre’da yayınlanan bir makale[2] ise insanların -mümkün olacağı zamanlarda bile- kalabalık salonlara girmeye tereddütle yaklaşacağından bahsediyor. Tiyatronun, seyircisinin üstüne çöken bu korkuyu … Okumaya devam et Sosyal Mesafeli Tiyatro Neye Benzeyebilir?

Polonya’da Pandemi Süreci ve Tiyatro

Röportajı Hazırlayan: Gonca Çelik “Ve tiyatro da yeni dünyayı anlamak için farklı, yeni yollar arayacak.” GalataPerform tarafından sahnelenen Tato oyunun yazarı Artur Palyga ile Polonya’daki pandemi sürecini ve tiyatroyu konuştuk. 1. Genel olarak Polonya’daki tiyatrolar pandemiyle nasıl başa çıkıyor? Tiyatroların pandemiyle başa çıktığını söylemek çok zor. Aniden her şey durdu. Bir gecede provalar, hatta üstüne … Okumaya devam et Polonya’da Pandemi Süreci ve Tiyatro

Bundan Sonra Tiyatro Nasıl Olacak?

Derleyen: Gonca ÇELİK Birçoğumuz “tiyatrolar ne zaman açılacak” diye endişelenirken, The Stage editörü Alistair Smith, “The big question is not when theatres will reopen, it’s how”[1] yazısında sormayı unuttuğumuz soruları soruyor ve çözüm aramak için tiyatrocuları birlik olmaya çağırıyor. Tiyatroların Eylül ayında veya gelecek yıl Ocak ayında açılması konuşuluyor. Önemli olan bu değil. Önemli olan … Okumaya devam et Bundan Sonra Tiyatro Nasıl Olacak?

Milo Rau, Korona üzerine: ‘’Bundan ders almazsak, sıçtık demektir.’’

Simon Meier Çeviren: Erce KARDAŞ Milo Rau, İsviçreli bir yönetmen, Köln’de bir ailesi, Belçika’da ise bir tiyatrosu var. Korona onun için yaşlı beyaz adamın hastalığı. Dünyanın bu sessiz hali onun için coşku ve umut anlamına geliyor. Milo, Korona ilk etkisini gösterdiği zamanlar yaşamını Almanya’da değil, Brezilya’da sürdürüyordun. O günü bana anlatabilir misin, ne zaman sen … Okumaya devam et Milo Rau, Korona üzerine: ‘’Bundan ders almazsak, sıçtık demektir.’’

Çağ değişimi mi? – Salgın krizinde Dijitallik ve Tiyatro

Dünyanın dönüşümü ile ilgili düşünceler Christiane Hütter Çeviren: Erce Kardaş Dünyanın Dönüşümü 1. PERİPANDEMİK TİYATRO Like it or not, we live in interesting times. Eski dünya geride kaldı, şimdi yenisi başlıyor. Fakat bize soran olmadı. Biz toplum olarak, tiyatro yapanlar olarak konfor alanımızdan çıkmak istiyor muyuz? Eski dünya birden kayboldu. Öyleyse devam edelim, aptal gibi … Okumaya devam et Çağ değişimi mi? – Salgın krizinde Dijitallik ve Tiyatro

Covid-19 Sürecinde Online Oyun İzleme Araştırması Üzerine Bir Söyleşi

Hazırlayan: İrem Uyum Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü ve Kadir Has Üniversitesi Film ve Drama Oyunculuk Yüksek Lisans mezunu olan Tufan Afşar, 2005 yılında amatör olarak başladığı tiyatroya 2011 yılından bu yana profesyonel olarak devam etmektedir. 2016 yılında Ankara’dan İstanbul’a taşınan Tufan Afşar 2017’de “Tiyatro NOK”u kurdu. Oyuncu ve yönetmen olarak kendi tiyatrosu dışında başka … Okumaya devam et Covid-19 Sürecinde Online Oyun İzleme Araştırması Üzerine Bir Söyleşi

Home Ofis Tiyatro

Fabian Raith Çeviren: Erce Kardaş Her şeye rağmen, şimdi nasıl tiyatro yapabiliriz? Her şeyden önce: Mevcut durumumuz kesinlikle istisnadır. Umarız, kamusal ve tiyatro alanında, böylesine büyük bir kesimin, bu kadar hazırlıksız olduğu bir dönemi tekrar yaşamayacağız. Bununla birlikte, bu süreç, tiyatro için hem analog hem de dijital olarak yeni yapılar ve formatlar geliştirme fırsatı olabilir. … Okumaya devam et Home Ofis Tiyatro

Karantinadaki Çekirdek Ailenin Anlatılması

Bettina Fraschke Çeviren: Birce Kardaş, Erce Kardaş Tiyatro yönetmeni Kay Voges, Korona zamanlarında online-yayın ve salgınla ilgili oyunlar hakkında konuşuyor. – Korona krizinden dolayı tiyatro da sessiz. – Yönetmen ve genel sanat yönetmeni Kay Voges, salgın hakkında birçok oyunun yazılmasını bekliyor. – Oyunların sadece sanal ortamda bulunma mazeretiyle oraya konulmasından korkuyor. Kay Voges, 1972 yılında … Okumaya devam et Karantinadaki Çekirdek Ailenin Anlatılması

Tiyatro: “Asıl Konu Sosyal Eşitsizlik”

 Peter Laudenbach (Süddeutsche Zeitung) Çeviren: Erce Kardaş Mevcut kriz, birlikte sürdürdüğümüz yaşamımızı nasıl değiştirecek? Berlin Schaubühne’nin genel sanat yönetmeni Thomas Ostermeier ile Korona zamanlarında tiyatro ve toplum üzerine konuştuk. Tiyatrolar kapalı, sanatçılar evde. Berlin Schaubühne’nin genel sanat yönetmenine gönüllü karantinasının son gününde ulaşıyoruz, çünkü çevresindeki bir kişi Korona testi pozitif çıkmış. Schaubühne, çalışanlarının çoğu için, … Okumaya devam et Tiyatro: “Asıl Konu Sosyal Eşitsizlik”

Korona Refleksi

Katja Grawinkel-Claassen Çeviren: Erce Kardaş Dijital Mekanda Canlılık – Korona ve sosyal mesafe zamanlarında tiyatronun internet ile imtihanı Korona ve “sosyal mesafe” zamanında kültürel dijital etkinliklerin sayısı patladı. Başlangıçta tiyatrolar performanslarının canlı yayınlanması yükselişe geçti. Özellikle sunum ya da yuvarlak masa gibi tartışma formatları, toplulukların bir araya gelememesinden ve seyircisiz ‘’hayalet temsilleri’’ gerçekleşmesiyle, ekrana canlı … Okumaya devam et Korona Refleksi

Tiyatroda Dijitalleşme Zorunlu Bir Seçim mi? -İngiltere Örneği

Gonca Çelik Catherine Love, The Guardian’da 17 Nisan 2020’de yayınlanan “Stage presence: how drama schools adapted to the age of social distancing” [1] adlı yazısında tiyatro öğrencilerinin ve profesörlerinin sosyal izolasyona rağmen nasıl eğitimlerine devam ettiklerinden bahsediyor. Tiyatro eğitimi diğer bölümlerle karşılaştırılınca fiziksel olarak bir arada olmayı ve birlikte üretmeyi fazlaca gerektiren bir alan. Bu … Okumaya devam et Tiyatroda Dijitalleşme Zorunlu Bir Seçim mi? -İngiltere Örneği